vrijdag 16 juli 2010

Eerste t-shirt

Weten jullie je eerste echte maaksel nog? Volgensmij vergeet je die niet zo snel..
Mijn eerste maaksel wat een truitje, natuurlijk maakte ik vroeger als kind veel frutseltje, tasjes, knuffels etc. allemaal met de hand. Maar echt kleren maakte ik nooit.

Niet heel lang geleden had ik opeens zin om een kleding stuk te maken, soms heb ik ineens een ingeving en dan moet het ook snel! Ik dus naar de stofwinkel in de stad en onwetend liep ik te zoeken naar rode stof. Een vriendelijke verkoopster heeft mij toen geholpen aan een leuk stofje, garen en een paar vlotte knoopjes.
Thuis ging ik meteen aan de slag...
Ik heb gewoon een truitje van boven gepakt en ben dat gaan overtrekken op patroonpapier, daarna gewoon een voor en achterkant aan elkaar genaait en voila. Helemaal niet zoals het hoort maar het heeft zo wel zijn charme toch?
Dit is het uiteindelijk geworden:


Ondanks dat hij niet helemaal mooi afgewerkt is, ben ik er toch stieken een beetje trots op.
Wat waren jullie eerste maakseltjes?

Ik ben nu sinds woensdag met mijn feestjurk bezig, die gaat helemaal volgens (iets aangepast) patroon. Weer helemaal nieuw voor me :-) ook dat is niet misselijk zeg! Wat een werk!

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je me bent gaan volgen. Ik ga jou ook volgen. Knap hoor dat j zomaar een t-shirt in elkaar zet. Dat zie ik me zelf niet zo gauw doen!
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja wat een klus he meid! Maar supergezellig om ieder achter onze eigen naaimachine te zitten en elkaar te inspireren.
    Ik ben erg trots op je dat je ook deze hobby hebt opgepakt....
    je mam

    BeantwoordenVerwijderen

Super leuk dat je een berichtje achter laat!! Liefs Juliette