dinsdag 17 augustus 2010

I Heart You

Afgelopen maandag (16aug.) is mijn moeder 50 geworden! Aangezien mams aanstaande vrijdag trouwt en niet van sarah-gelul houdt vierde ze het niet. Wel mocht ik gelukkig maandag ochtend (als enige) op de koffie komen. Een mooie gelegenheid om mijn cadeautje te brengen :)


En wat zat er in..?


Een hartjes slinger!

Hoe gemaakt?
Nodig:
* schaar
* (patroon)papier
* naald en draad of naaimachine
* stofjes
* kralen
* touw of een kanten strookje
* watten

- Teken hartjes op (patroon)papier (op de vouw aan 1 kant tekenen, die knippen en openvouwen, dan heb je 2 dezelfde kanten)







- De patroonhartjes leg je op de stof en die knip je 2x per hartje.

- Leg de 2 stofjes op elkaar met de 'goede' kant naar binnen.















- Naai nu bijna helemaal rondom, laat een kiertje open zodat je het hartje binneste buiten kan keren.


- Keer het hartje binnenste buiten. (naar de goede kant toe)

- 'Stuf' de hartjes met de watten, goed vol, dan krijgen ze een mooie vorm.

- Naai het open stukje dicht.

- Het draad tussen de hartjes vastmaken kan op verschillende manieren Ik heb geen draad gebruikt maar een kanten strookje. Eerst heb ik de kralen over het kant gehaald en dan steeds het kant aan de boven en onderkant van het hartje vastgenaaid. (Ik maakte aan de onder en bovenkant een klein gaatje en die naaide ik met het kant erin weer dicht)
Je kan ook draad door de hartjes heen laten lopen door de boven en onderkant eerst open te laten.



















- Aan de bovenkant heb ik een lusje gemaakt van het kant.

En klaar is je hartjes/kralen slinger!















Inpakken maar!

Mams vond het cadeau helemaal leuk en 't hangt nu aan d'r lamp in de huiskamer :-)


3 opmerkingen:

  1. Super leuk! Je bent echt creatief zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zou best graag de plaatjes willen zien, maar mn computer laat het niet toe :-(
    Ik krijg alleen maar kruisjes waar de foto's staan......
    Maar gelukkig heb ik alles in real life gezien!
    ben trots op mijn creameid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog van harte gefiliciteerd aan je man!
    Wel leuke cadeautjes en fijne presentjes allemaal. Die zijn echt helemaal prachtig. Ik heb een cadeau tip. Enkele leuke Emailleschilden gevonden op www.ramsign.nl , vond ze wel leuk alse tip om als cadeau te geven. Zoals ik heb laatst voor mijn zus, d'r nieuwe huis gegeven. Wat denk je zelf?

    BeantwoordenVerwijderen

Super leuk dat je een berichtje achter laat!! Liefs Juliette